Ciència en context. Projectes per al Batxillerat

El passat dilluns 12 de novembreFina Guitart i Josep Olovella van presentar al Centre de recursos pedagògics del Segrià, a Lleida, els projectes de ciència en context per treballar la Biologia, la Física i la Química de batxillerat.

Els projectes de Biologia en context, Física en context i Química en context són materials adaptats i/o elaborats per professorat de grups de treball del CESIRE-CDEC.

Encaixen amb els currículums oficials actuals de les matèries de Biologia, de Física i de Química de batxillerat i es troben a disposició del professorat a internet (en format exelearning, i el projecte de Biologia també en moodle).

Biologia en context i Física en context són projectes complerts, amb totes les unitats de 1r i 2n de batxillerat. Química en context és un projecte en vies d’elaboració i disposa actualment de les unitats de 1r i d’una de 2n de batxillerat.

La propaganda del CEDEC indica que les unitats des projecte presenten contextos diversos, rellevants des del punt de vista científic i social i alhora propers i/o d’interès per a l’alumnat. Les unitats proposen nombroses activitats de treball pràctic, en molts casos de caire investigatiu, i la utilització d’eines TIC (equips de captació de dades, tractament de vídeo digital, simulacions, vídeos…) entre d’altres.

Així mateix, que les activitats contribueixen al desenvolupament dels elements de la competència científica i proposen una metodologia de treball que promou la participació i la cooperació.

Aquest any estic utilitzant els materials de Física en context amb el meu alumnat de 1r de batxillerat, sense usar cap altre llibre de text, i amb plena satisfacció. Crec que són uns materials excel·lents i molt flexibles que es poden utilitzar com a material didàctic per part del professorat per portar la classe, però també com a banc d’idees per encabir en un altre projecte didàctic.

El material està sota llicència ceative commons i, per tant, es pot modificar i reutilitzar segons més ens convingui. L’alumnat pot usar-lo com a llibre de text online o imprimir el material en pdf com si fora un llibre més clàssic. No només és un material de gran qualitat, sinó que resulta un estalvi per l’alumnat. Doneu-li un cop d’ull!.

Aprofitant aquesta oferta de llibres online, he preparat una pàgina amb més llibres i recursos de física i de química d’accés lliure que puguin servir per fer les classes de l’ESO i el batxillerat.

Podeu trobar els materials del projecte a les adreces:

Biologia en context

Física en context

Química en context

Hi ha un comentari

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.