Com heu pogut comprovar, aquest curs he començat fent un canvi de disseny (de tema li diuen) en el meu bloc. Ara la lletra és més grossa, funcionen les pestanyes de les pàgines de la part superior, no hi ha més que una barra lateral, han desaparegut els enllaços externs d’aquesta barra (encara que ara hi són a la pestanya de Llibres, revistes i blocs), etc. Les pàgines i les notícies continuen estant, però, en els mateixos llocs de sempre (amb els mateixos enllaços). Espero que així resulti més clara la informació i de més fàcil accés.
Aquest principi de curs han passat moltes coses. Una de bona és que Esteban Esteban, Responsable del Aula de Astronomía de Durango ha iniciat un nou bloc de astronomia per a tots els públics: Desde el tercer planeta. Com el mateix publicita, tractarà sobre curiositats dels astres, farà propostes d’observacions senzilles, inclourà aspectes quotidians però poc coneguts, i tot amb un enfocament didàctic. I jo afegeixo: amb molt rigor, molt ben escrit i molt assequible. Apa!, doneu-li un cop d’ull que paga la pena.
També vull recomanar-vos la lectura que he fet aquest estiu de dos nous llibres d’experiments. Un és La clau de volta. Recursos per a professors de Ciències Experimentals (2015), de Josep M. Valls i Marta Segura, professors de l’Escola Pia i (re)coneguts divulgadors de la ciència, editat per l’Escola Pia Catalana. En el llibre han recollit totes les experiències científiques i més que han explicat pel Món al llarg de la seva vida professional i de divulgadors. És per tant molt extens (més de 600 pàgines), molt complert i molt recomanable malgrat el seu preu, al voltant dels 50 € amb despeses d’enviament incloses
L’altre llibre es titula Laboratorio escolar (2015), de Julio Ballesta i Miguel García, professors del centre de Magisterio La inmaculada de Granada, i editat per Editorial Síntesis. El llibre està pensat pels estudiants de magisteri i conté normes, experiències i aplicacions dels conceptes científics més rellevants de Química, Biologia, Física i Geologia que s’haurien de tractar a l’escola primària.
Crec que és un llibre interessant, no tant pels estudiants de magisteri, que també, sinó pels mestres novells de primària en exercici que poden trobar en ell un marc per iniciar-se en l’ensenyament de les ciències, que tant difícil els resulta molt habitualment.
Bon curs 2015-16 per a tothom.
La verdad es que el blog tiene mejor aspecto. Mas limpio, mas claro, de mas facil acceso, asi que bienvenido sea ese “new look”. Y es que siempre esta bien renovar el vestuario de vez en cuando.
Bueno, ya ves por uno de esos misteriosas conexiones subterraneas que hay entre las diversas redes sociales, foros, sites, blogs, etc. etc., ahora soy, Ostinato.
Muchas gracias. El nombre es chulo pero no se si te define, porque eres obstinado pero no repetitivo.
Voldria comprar el llibre de “La clau de Volta” . Com puc Fer-ho? Gràcies
Havia enllaçat el llibre directament a la botiga de l’Escola Pia, però resulta que després d’un temps caduca. S’ha d’anar a la pàgina general de l’Escola Pia de Catalunya (http://www.escolapia.cat/) i clicar en la botiga virtual que està al final en la barra lateral de l’esquerra. No venen més que el llibre del Josep Maria i la Marta, així que és fàcil de trobar.